Retourneren & Annuleren
Mag ik mijn artikelen retourneren?
De retourvoorwaarden vind u hieronder. Waar het eigenlijk op neerkomt is, dat u rustig thuis over uw aankoop goed na kunt denken.
Na ontvangst van uw bestelling kunt u namelijk de producten thuis 14 dagen lang bekijken, op de zelfde manier als u in de winkel zou doen.
Wanneer u toch besluit om de artikelen niet te behouden, dan kunt u deze binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden weer retour sturen.
Retourvoorwaarden
- Bij al onze artikelen is er altijd een retourtermijn van minstens 14 dagen.
De retourtermijn gaat in op de dag dat u het artikel heeft ontvangen.
- Meerdere artikelen in 1 bestelling? Dan heeft u geluk: het is bij wet vastgelegd dat de termijn pas ingaat als u alles hebt ontvangen. Dus als u 2 artikelen bestelt en 1 artikel wordt om wat voor reden dan ook later geleverd, dan start de zichttermijn pas wanneer het laatste artikel ontvangen is.
- Het artikel zit in de originele verpakking. (voor zover mogelijk)
- De artikelen dienen compleet retour gestuurd te worden.
- U kunt de artikelen niet retourneren wanneer:
- Deze krassen/beschadiging bevat;
- Artikel niet meer compleet is;
- Defect door gevolg verkeerde montage;
- Defect door gevolg van verkeerde installatie;
- Geen retour melding is ontvangen binnen de 14 dagen na ontvangst.
Hoe retourneer ik mijn artikelen?
Retouren van de artikelen is heel gemakkelijk. Wanneer u de producten na ontvangst minder dan 14 dagen in uw bezit heeft, dan hoeft u geen retour aanvraag in te dienen en kunt u de producten samen met het ingevulde retour formulier weer retour sturen.
Wanneer u niet meer binnen de 14 dagen de artikelen retour kunt sturen, dan is een retour melding binnen de 14 dagen aan onze klantenservice verplicht, na melding heeft u nog eens 14 dagen de tijd om de producten weer retour te sturen. Dat komt totaal dan neer op 28 dagen.
Tips:
- Bewaar uw verzendbewijs of de e-mail. Daarmee kunnen we uw verzending traceren als er iets misgaat;
- Past het niet in 1 doos? Geen probleem. Vermeld het adres en ordernummer op elke doos, dan voegen wij deze samen in ons magazijn;
- Zorg ervoor dat de artikelen niet kunnen schuiven in de doos;
- Zorg ervoor dat het retour formulier duidelijk is ingevuld. (om vertraging te voorkomen)
Moet ik betalen bij retourneren?
De retour kosten zijn altijd voor de koper, echter wanneer de retour onder de garantie valt dan betalen wij de retour kosten.
Na ontvangst van de retour van de gehele bestelling, krijgt u de verzendkosten welke op uw factuur staat ook weer terug betaald.
Wat is het retour adres?
Ons retour adres is:
Livolo Nederland B.V.
Postbus 479
3330 AL Zwijndrecht
Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?
Hiervoor heeft u meerdere mogelijkheden.
- Post NL verzendpunt;
- Post NL pakket bezorger;
Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?
Natuurlijk, u mag u altijd bedenken. We zouden het wel op prijs stellen, wanneer u het even laat weten aan onze klantenservice echter is dit niet verplicht. Hierop hoeft u dan verder ook niks te doen.
Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?
Dat is heel makkelijk, we laten het u direct weten. We mailen u namelijk direct zodra wij uw retourzending verwerkt hebben. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat wij uw retourzending hebben ontvangen.
Hoe snel is een retour verwerkt?
Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat wij uw retour zending hebben ontvangen. We houden u op de hoogte via mail.
Zodra uw retour is verwerkt, betalen we u ook direct terug via de zelfde betaalmethode als u ook uw order heeft betaald.
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
We betalen u meteen terug nadat we uw retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze zijn ontvangen. Hoe snel het geld daarna op ue rekening staat, hangt af van uw betaalmethode:
- iDEAL: binnen 2 werkdagen
- Paypal: binnen 2 werkdagen
- Achteraf of op factuur: binnen 3 werkdagen
- Creditcard: binnen 5 werkdagen